søndag den 24. maj 2009

Svensk musik

Her den anden dag faldt jeg over en artikel, som jeg følte ramte plet mht. til svensk musik og hvorfor jeg kan li' det. Jeg har længe prøvet at definere min musikstil, men jeg kan bare ikke. Jeg kan ikke sige at der er én bestemt genre, der er bedst. Til gengæld har jeg tit kommet frem til at jeg elsker melodisk musik, uanset genre. Tit viser det sig at være svensk. Artiklen forklarer vigtigheden af "den gode melodi" og at der ofte i dansk musik er en god tekst, men selve melodien er mangelfuld. Og jeg er fuldstændig enig. Det vigtigste for mig i en sang er melodien - hvis den er god, så er man allerede kommet et godt stykke af vejen. Hvis man så derefter kan frembringe en god tekst er det bare en bonus. Men en god tekst uden god melodi er for mig ikke god musik. Hvorfor så ikke bare udgive en digtsamling? Topprioriteten må være den gode melodi hvis man vil lave god musik. Dét syntes jeg :)

Nu til lørdagens begivenheder - jeg har været et smut i Hurricane Harbor med Charlotte og de små. Rigtig hyggeligt var det og det var dejligt at komme i vandet. En smule rød er jeg blevet, men det kunne være meget værre. Og det var fuldstændig min egen skyld da jeg aldrig nåede at få særligt meget solcreme på... heldigvis lader det til at min hud har vænnet sig lidt til Californiens sol. Ellers havde jeg lignet en reje nu.

Det var alt for nu. Nu vil jeg fortsætte min 3 dage lange weekend!

Godnat :D

Ingen kommentarer: