torsdag den 21. maj 2009

Adam Lambert!

Følg min blog med bloglovin

I dag var der season finale på American Idol og jeg sad selvfølgelig bænket foran skærmen. Det var et superflot show, men DEN RIGTIGE VANDT IKKE! Bah! Valget stod mellem Kris Allen og Adam Lambert og det har igennem hele sæsonen været klart at Adam by far var den bedste. Desværre skrev de på nettet tidligere i dag at Kris nok ville vinde da mange "tween girls and conservative middle-aged women" ville stemme på ham. Og så er der nok mange teenage-piger, der har stemt på ham fordi han jo er "sååå cute". Kris Allen var ikke dårlig, men Adam Lambert var i Freddie Mercury-klasse. Ekstremt original. Helt utrolig stemme. Glamrock-agtigt, men svær at sætte i bås. Og så skulle han eftersigende være enten homo- eller biseksuel - hvilket de "conservative middle-aged women" nok ikke har brudt sig om.

Men lyt nu til hans version af "Mad World" og ENJOY! Adam Lambert vandt i mine øjne i aften.

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg er helt enig, har holdt med adam hele saesonnen. jeg saa de direkte via live stream, og jeg var rystet da jeg hoerte at kris havde vundet :'(

Janni sagde ...

Ja, det var jo tydeligvis Adam der fortjente det. Det mener jeg endda at Kris selv sagde ;/

Anonym sagde ...

Må ærligt inddrømme, at jeg også var i dyb chok, da jeg fandt ud af, at Kris fandt. Ikke fordi han er dårlig, men fordi Adam har den mest fantastiske og vildeste stemme i American Idols historie.. Men uanset hvad, er der jo ingen tvivl om, at begge går en lys fremtid i møde og Adam vil højst sandsynligt sælge mange, mange plader.

Finalen har desværre stadig til gode at blive vist herhjemme, men jeg kan forstå, at det ikke engang var tæt løb???

Anonym sagde ...

Ja det var godt nok trist:( Enig med alle: Kris er en sød og dygtig fyr, men ingen macth for fænomente Adam Lambert!
Men det er jo ikke første gang USA har valgt galt.
Bare husk et par sæsoner tilbage: Chris Daughtry som stod klart til at vinde røg ud fordi folk glemte at stemme? resten af den sæson var en joke.

Janni sagde ...

Er glad for at jeg ikke er den eneste, der ikke var enig i resultatet. Lad os nu håbe at andenpladsen ikke hindrer Adam i at få en stor karrierie. Efter hvad jeg har hørt tror jeg nu nok at det hele skal gå for ham :)

Anonym sagde ...

Jeg synes også, Adam skulle vinde. Han er den mest originale. Men heldigvis smider han et album på gaden til efteråret.

Jeg har lavet en klub om ham, og jeg håber, I vil være med:

www.adamlambert.artoclub.com

- Beck

Anonym sagde ...

Det var en afgørelse, der rystede mig dybt inde. Og det er også synd for Kris - jeg ville nødigt vinde titlen på den baggrund.

Anonym sagde ...

Som en af de middel-aged, blot bosat i DK, så mener jeg absolut at Adam skulle have vundet. Jeg har lige hørt hans ballade Want og har mod sædvane fulgt A-idol på grund af ham. Jeg håber meget snart at hans album når hertil så jeg kan få mere glæde af den helt unikke stemme og personlighed som han er...... Held og lykke til dig der har denne blog fra en 50+

Janni sagde ...

Til dig der skrev sidst: blot for lige at få det på det rene, så var det et citat fra en amerikansk hjemmeside og altså ikke mig, der fandt på det. Adams musik kan nydes af alle aldre :) Men der har nok været noget om at i hvert fald en del af de amerikanske konservative midalrende (puh, lidt mange adjektiver på én gang der) kvinder ikke har haft det bedste øje til ham.

Anonym sagde ...

Jeg var næsten grædefærdig... men på den anden side er det nok godt han ikke vandt. Nu kan han selv vælge og vrage og være original. Stakkels Kris skal formpresses gennem den amerikanske pengemaskine. Jeg ved i hvert fald godt hvis´album jeg køber når det kommer ud ;o) Adam...

Anonym sagde ...

Hej Janni Ja vi var mange der fulgte med fra Danmark. Og ØV øv forkert valg. Da vi var på ferie gik turen til LA og vi måtte se Idolls on Tour. Det var helt fantastisk da Adam gik på senen. Og lidt synd for Kris. Vi havde brugt al energien på Adam og det var der også andre der havde. Man kunne virkelig høre hvem der var favoritten. Ser frem til hans album :O)

Nina sagde ...

hej Janni.
Hurra for dig. Jeg har ledt alle mulige steder, for at finde Mad World. Jeg ville gerne købe den, men det har da vist sig at være umuligt.
Selv om jeg er blevet voksen (Folkepensionist) så rejste alle de små hår sig, da han sang den første gang. Jeg synes virkelig han er en ener

Unknown sagde ...

Jeg er stadivæk i chok men heldigvis kan vi høre ham på internættet, man kan også blive fan via facebook det er jeg, og følge hans gøren og laden