fredag den 6. marts 2009

Jag anropar försvunnen austronat!

Så de der videoer fra det forrige indlæg lidt for mange gange. Især Relight My Fire. Så jeg besluttede mig for at finde ud af lidt mere om Hanna Hedlund (det lilla kors leder) og fandt ud af at hun udgav et album sidste år i oktober, som jeg, efter at ha' hørt en hel sang og klip fra de andre, er blevet helt forelsket i. Desværre må jeg vente med at købe det til jeg kommer hjem, da jeg tror det kommer til at knibe med at finde en halvkendt svensk sangerindes album herovre. Æv æv. Desuden fandt jeg ud af at hun var med i Melodifestivalen i 2000 med en sang, der hed Anropar Försvunnen. Af en eller anden grund gik jeg ud fra at det var en ballade, men boy was I wrong. Den er i den grad uptempo og ikke specielt seriøs. I omkvædet synger hun:

Hallå, hallå
Det här är X22
Jag söker efter dig
Jag anropar försvunnen astronaut
Hallå, hallå
Och visa att du finns
Jag vet att du kan höra mig
Jag anropar försvunnen astronaut
Hallå, hallå

Alligevel syntes jeg det er en fed sang. Kan ikke sætte en finger på hvad det er. Teksten er jo ikke noget at råbe hurra for, selve musikken typisk år 2000 (computer-genereret)... det må være melodien i sig selv jeg kan lide. I hvert fald hænger den fast nu og jeg vil uden tvivl gå rundt i morgen og synge den.

Anyways, det album hun udgav sidste år hedder "Det är jag som är mamman" og er en helt anden stil. Personlige tekster og simple, men flotte arrangementer og fine melodier.

Dagen i dag har ellers forløbet ganske stille og roligt. Halvdelen af dagen var jeg alene med Bassi da Charlotte var nede på sit kontor i Studio City for at caste modeller. Og Helena var selvfølgelig i skole. Fik bagt et franskbrød... sådan da. Der stod at man skulle bruge ca. 1 kg mel... og det brugte jeg også... og mere til! Men pludselig var der altså ikke mere mel i posen og dejen var stadig rigtig klistret... så jeg måtte bare putte det i en bageform, putte det i ovnen og håbe på det bedste. Og det blev heldigvis okay. Men den blev (ikke overraskende) ret tung i det.

Spændende hva? ;)

Jeg ved ikke hvad jeg skal lave i weekenden andet end at jeg ikke skal bruge særlig mange penge. Prøver at spare mest mulig op til når min lillebror kommer (og veninder bagefter).

Godnat allesammen

Ingen kommentarer: