søndag den 28. december 2008

All Stars og Körslaget

Jeg sidder her med en stor forkølelse. Den første omgang var ellers næste ovre, men nu er det så blusset op igen. Æv bæv. Jeg har en teori om at det er fordi der bliver ret koldt her om natten (for varmen er sædvanligvis ikke tændt om natten) og at jeg ikke har varmt nok tøj på i sengen (shorts og t-shirt). Så nu må jeg hellere sørge for at få noget mere på... og købe mig en rigtig pyjamas!

Jeg har lige fundet ud af at Nanne Grönvall er med i denne omgang af Körslaget i Sverige (hvilket selvfølgelig er den svenske version af All Stars - det var forresten svenskere, der opfandt programmet). Åh, nu bliver jeg nødt til at følge med i det jo. Tjekkede også de andre korlederes sange ud og de havde valgt nogle af mine yndlingssange og havde lavet SÅ fede versioner af dem. Jeg kan i flæng nævne ABBAs "As Good As New" og Andreas Johnssons "Glorious". SE DEM! :D (tryk på linkene!)

Da jeg så det fik jeg naturligvis også lyst til at se på den danske version af det - All Stars. Og jeg kan ikke få nok. Hvem kunne vide at Aquas "Around the World" ville virke så godt med et kor?! Selvfølgelig starter et sådant program når jeg ikke befinder mig i Danmark ;)

Jeg bliver så glad når jeg ser sådanne kor synge og det minder mig om mine egne erfaringer med at synge i kor, for i min bog kan der kun komme positive ting ud af det. Det er socialt, glædesspredende, vellydende og en chance for bare at gi' alt. Selv hvis man ikke er med og hører et kor, hvor folk går op i det med hjerte og sjæl så berører det også en ,når de synger. Sikke en evne musik har!

Jeg må hellere lægge mig til at sove nu. Jeg ville bare lige dele min kærlighed for musik for jer på denne lørdag aften. Godnat :)

Ingen kommentarer: