lørdag den 18. oktober 2008

Kamera update

Her den anden dag var jeg så smart at tabe mit kamera mens linsen stadig var ude. Det resulterede i at skærmen var sort når jeg tændte den men at jeg godt kunne tage billeder trods det. Men har været lidt trist over det da jeg istedet skulle kigge igennem det "kiggehul" (ved ikke hvad den rigtige betegnelse er), som sidder forskudt i forhold til linsen. Så man kan ikke helt regne med hvad der kommer med på billedet.

MEN, i dag... til min store overraskelse var det faktisk bare en knap, der skulle trykkes på og så virkede det hele som det plejede igen hvilket betyder at skærmen ikke længere er sort.

What a relief!

Jeg har forresten fået sparet $250 op til mit nye kamera! Jeg fortryder virkelig at jeg ikke bare slog koldt vand i blodet mht til shoppingen med det samme så jeg kunne ha' haft råd til min kære Canon EOS 400d nu. Men ak, sådan gik det ikke og nu må jeg vente til jeg har fået sparet ca. $600 op.




Jeg tog forresten det her billede i dag og blev enormt tilfreds med det. Syntes kontrasten mellem det skarpe og uskarpe er rigtig flot... især fordi "uskarpheden er blevet rund" - dvs baggrunden som består af træer og solstrejf som trænger igennem har fået rund form (igen er der sikkert et mere teknisk begreb for dette, men det kender jeg altså ikke ;)...)

Åh, jeg bliver bare mere og mere sikker på at jeg gerne vil være fotograf - jeg elsker alt ved det. At tage ud i naturen/specielle steder/etc for at finde gode motiver, finjustere indstillingerne, gi' det en sidste touch med Photoshop... alt! :D


I må alle ha' en super weekend :)

1 kommentar:

Rikke sagde ...

Hvilken knap trykkede du på? :o Mit kamera gør det samme nu.