torsdag den 16. oktober 2008

Far og mor nr 2

Her til aften har jeg været i mall'en og på TGI Fridays med Mia hvor vi har snakket og haft det sjovt. Charlotte og ungerne var så søde at gå med mig hele vejen hen til busstoppestedet (som er 20-25 min væk på gå-ben) og Charlotte sagde at hvis jeg ville, kunne jeg ringe til Jason når jeg skulle hjem så jeg ikke skulle gå det lange stykke tilbage fra busstoppestedet alene i mørke. Men da jeg ikke nåede at tanke flere minutter på min mobil før de lukkede mall'en og da jeg desuden havde det fint med at gå det stykke hjem (der er jo gadelys og det er på ingen måde nogle skumle gader) så ringede jeg ikke. Da jeg så kommer hjem (eller herhen, i ved hvad jeg mener) er de ikke sure, men spørger hvorfor jeg ikke ringede til dem så Jason kunne ha' hentet mig oppe ved busstoppestedet. Jeg siger så at jeg ikke havde penge nok på min mobil til at ringe og at jeg desuden ikke havde noget imod at gå det stykke ( - i hvert fald ikke i dag hvor jeg ikke var træt i benene). Jason spørger så hvorfor jeg ikke bare lånte Mias telefon... etc etc. Og Charlotte spørger om jeg ikke syntes det er spooky at gå den vej alene ved knapt 10-tiden. Jeg fik helt dårlig samvittighed over at jeg ikke havde kontaktet dem... Det falder mig bare ikke ind at ringe til dem for at de skal hente mig ved busstoppestedet, for jeg har jo altid været vant til bare at tage bussen/gå til busstoppestedet selv. Men jeg følte lidt at jeg kom hjem til nogle bekymrede overbeskyttende forældre ;P

Men altså, nu har jeg lovet Charlotte at ringe en anden gang så de kan komme og hente mig.

Forresten får i lige lidt tillægsinformation; hvis i skulle være i tvivl om hvorfor de ikke ringede til mig - for det gjorde de faktisk. Problemet er bare at her koster det også penge at modtage sms'er eller telefonopkald. Dvs. at man i princippet kan bruge en masse penge uden nogensinde at ha' ringet nogen op eller sendt noget. Det er noget så latterligt! Det betyder desuden også at hvis man har en prepaid account som jeg har, hvor man selv skal tanke op og folk prøver at ringe (eller sende beskeder) til en når man ikke har flere penge på kontoen, så modtager man ikke opkald/sms'er. Det er ikke specielt logisk for mig! Så hvis jeg ikke har flere penge på min konto så kan folk ikke komme i kontakt med mig... blah.

Det var alt for i dag ;)

Ingen kommentarer: