torsdag den 18. september 2008

Steder med historie

(billede fra flickr.com)


Jeg føler mig rigtig heldig over at jeg får lov til at tilbringe 1 år her i USA - det vil og er allerede blevet en oplevelse for livet. Alting er så anderledes.

Men engang imellem kan jeg godt længes lidt tilbage efter Danmark eller bare Europa og den historie og de gamle bygninger vi har. Det har en eller anden speciel charme at gå rundt i en by med flere 100 år gamle bygninger stående side om side med nogle, der måske kun er 10 år gamle eller er helt nyopførte. Da Amerika er sådan en ungt land så har de ikke dette. Det meste her er bygget for under 100 år siden. Jeg tror også det er derfor vi er mere kulturelle i Europa - kulturen og vores lands historie er jo ofte lige uden for vores dør.

Jeg vil prøve at slappe lidt af på mit værelse i dag istedet for at sidde inde på kontoret i dag. Har selvfølgelig telefonen med og vil jævnligt gå ind og checke mailen, men dét at sidde her istedet for på kontoret vil gøre det lidt mere afslappende tror jeg. Jeg krydser forresten fingre for at der ikke bliver lige så meget arbejde i dag som i går for der kom der aaaalt for mange castings ind.

Skriver nok igen senere. So long :)

Ingen kommentarer: