lørdag den 27. juni 2009

Forsiden i dag

Sådan ser blot en af mange aviser med MJ på forsiden ud i dag...

Jeg kan stadig ikke forstå det. Han var jo kun 50 år - hvordan kunne han bare pludselig dø? Men efter hvad jeg kan forstå var han åbenbart blevet afhængig af stærkt smertestillende medicin og det har nok været skyld i eller medvirkende til hans død.

Jeg vil ikke sige at jeg sidder og tuder over det her, men alligevel så har det "ramt" mig hårdere end jeg troede det ville gøre. Michael Jackson var jo en legende og jeg har kendt ham siden jeg kan huske. Jeg husker især da jeg var lille og så Earth Song i fjernsynet og blev meget påvirket og skræmt af videoen. Jeg troede at dét der skete i videoen ville ske i virkeligheden, men samtidigt var jeg også betaget af sangen.

Earth Song



Videoen til Thriller så jeg ikke før jeg blev ældre, men kan tydeligt huske at jeg lyttede til sangen sammen med min far og hvor skræmt Jakob, min lillebror, blev da vi spillede den. Selv elskede jeg sangen men blev vidst også selv en smule bange da jeg hørte den der uhyggelige stemme, der kommer i slutningen af sangen, men jeg ville jo være "stor" så sagde det ikke.

Men nu har verden mistet en af de største ikoner indenfor popmusik og vi kan ikke gøre andet end at acceptere det og sætte pris på al den musik han har efterladt sig. Eftersigende skulle der forresten være omkring 100 "unreleased" sange, som muligvis kommer til at blive udgivet nu eller senere.

Rest in peace Michael Jackson

Ingen kommentarer: