tirsdag den 12. august 2008

Mamma Mia - igen!

I dag har jeg (surprise, surprise) passet børnene - MEN, det er ikke det jeg vil skrive om her. Charlotte har nemlig haft fødselsdag i dag, så hun har fået gaver og vi har været ude og få noget cookie-dough + oreos ice-cream halløj, som smagte såååå godt. Uha. Efter vi havde spist det gik vi hen i mall'en hvor jeg fik købt noget tøj - endelig. Men efter det tog Jason børnene med hjem og vi gik i biografen for at se Mamma Mia, første gang for Charlotte, anden gang for mig. Det var første gang hun så den og hun elskede den... hvilket jeg selvfølgelig også gjorde! Hihi. Jeg elsker virkelig den film. Vi var forbi en butik, der solgte bøger, blade og cd'er, men jeg havde glemt min pung og havde kun løse penge med og der var "kun" lige akkurat nok til det tøj jeg købte og biografbilletten - ellers ville jeg havde købt soundtracket. Det må jeg vel bare gøre næste gang... selvom jeg ikke ved hvornår det bliver.

Jeg har fået at vide af Charlotte at der går en "beach bus" mod Santa Monica om lørdagen, som er ret billig og som tager mig lige til Santa Monicas strand hvor der også er shopping lige ved siden af. Venice Beach er også lige i nærheden. En, der hedder Mie (eller var det Mia?) som også er en dansk au-pair skal muligvis også med den... hende der var her lige før mig havde snakket lidt med hende og været sammen med hende. Hun lod hendes nummer ligge til mig, så jeg tror jeg vil ringe til hende en af dagene og lige høre om hun skal med den bus. Det bliver måske en lidt akavet samtale "Hej, det er Janni. Jeg er den nye au-pair hos familien Wild - skal vi tage til stranden sammen?". Men ja, det ville være rart at have nogen at være sammen med.

Jeg vil lige fortælle lidt om biografen forresten! Jeg havde ikke forventet mig noget stort da Santa Clarita (som er det county jeg bor i) teknisk set kun er en forstad til L.A.. Men jeg tog fejl! Biografen var virkelig stor og helt anderledes indeni. Der var masser af lys og halløj - svært at forklare. Og selvom det teknisk set var en lille sal var den stadig ret stor. Her køber man forresten kun billet - man får ikke tildelt sæder... istedet skal man bare komme i god tid. Jeg købte desuden hvad jeg troede var en 0,5 liter cola - dvs en medium. Men istedet fik jeg en kææææmpe cola... det som de kalder medium ville vi kalde et XL-bæger i DK. Næste gang skal jeg bare ha' et lille bæger eller mindre end det (hvis det findes). Desuden købte jeg Skittles! Dem har man jo ikke kunne købe i Danmark i MANGE år nu,(kan ikke præcis huske hvorfor de blev taget af markedet), men her er de stadig. Faktisk spiste jeg næsten ikke nogen, så jeg har lidt at guffe med her i aften.

Jeg vil slukke computeren nu og se lidt tv (fra en af de 400 kanaler) og indtage nogle Skittles. Så godnat folks! Eller godmorgen til jer i Danmark, hvor jeg går ud fra at de fleste, som læser det her befinder sig.

Ingen kommentarer: