torsdag den 21. august 2008

Lyden af coyotes!

Jeg havde egentlig ikke regnet med at skrive mere for i aften, men jeg bliver simpelthen lige nødt til at fortælle om det her. Der er coyotes (præriehunde) lige uden for terassen (som mit værelse ligger ud til)! Det lyder som en slags hund, hvilket det også er... men også lidt som en ulv. Det er lidt mærkeligt at sidde her at høre på dem gø og hyle... det er jo vilde dyr. Det er lidt ubehageligt at det er så mørkt for jeg kan ikke se dem... kun høre dem, selvom jeg kan fornemme at de er tæt på. Forresten fik jeg også at vide at der vist nok går en mountain lion - dvs en puma, rundt her i området (altså ikke på vejene osv, men i "vildnisset" der er ud til terassen). Rart at vide ikk'?

Da vi var ude at gå en tur allesammen for 1 uge siden fik jeg også at vide at jeg skulle passe på klapperslanger. Og oven i det skal jeg også lige tjekke mine sko for edderkopper såsom den sorte enke! Ugh! Men nu skal i ikke blive alt for bekymrede... Jeg passer meget på der hvor der kan være slanger. Den sorte enke skulle heller ikke være så farlig som man (eller i hvert fald jeg) har fået indtrykket af. Jeg slog den op på nettet og der står at den er meget sky og kun bider hvis den føler sig nødsaget til det. Desuden er dens gift ikke nær så... ja, giftig, som jeg troede. For de fleste voksne vil det betyde væsentlig ubehag (på flere måder) indtil ca. 5 dage efter et bid, men når der er gået ca. 14 dage vil man være helt frisk igen. Desuden findes der en modgift så hvis man tager til lægen efter et bid vil der egentlig ikke rigtig ske noget. Desuden går jeg i klipklapper hele tiden, så det med at de kan gemme sig i skoene er ikke et problem for mig endnu ;)

Nu vil jeg gå i seng. Goodnight folks!

1 kommentar:

Rikke sagde ...

Lyder mega skummelt med alle de dyr :s Hehe

Og det er godt nok sygt vi kører i samme bil :D :D