lørdag den 23. august 2008

De gode ting ved Californien

Jeg nævnte den anden dag alle de ikke så rare dyr, der er heromkring, men glemte helt at nævne alle de søde dyr og desuden hvad der ellers er dejligt ved at bo i Californien.

Har op til flere gange set kolibrier flyve både ude foran vinduet i huset, men også omkring poolen - hvor fedt er det ikke lige? De er vildt søde og rigtig små... og det ser så sjovt ud når de flyver "opadstående" eller hvad man nu kalder det. Så er der også en del egern, flere end jeg er vant til i Danmark. Små øgler/firben er der også... og de er faktisk også ret søde. Cikader er her også... dem kan man høre hver eneste aften - jeg ved ikke noget om hvordan de ser ud, men det er bare lidt specielt at gå ud og så høre den lyd om aftenen - selvom jeg er ved at vænne mig til den nu. Klimaet fortjener også en "shout-out"! Det er simpelthen så lækkert at vågne op til solskin hver eneste dag... og til en temperatur der ligger på omkring 32 grader. Det bliver man aldrig træt af. Det samme gælder omgivelserne... palmer og bjerge er blevet til "hverdagskost" nu, men det gør det ikke mindre fedt.


Jeg kan stadig ikke forstå at jeg faktisk er i Californien... på trods af at jeg har været her i over 2 uger. Det er lidt for utroligt. jeg glæder mig sådan til at komme til Hollywood, Sunset Boulevard, Raging Waters, Rodeo Drive, Universal Studios, Disneyworld, Magic Mountain, Solvang og ALLE de andre spændende steder der er heromkring. San Francisco skal jeg også besøge... og San Diego. Og sikkert også Las Vegas. Det er helt ufatteligt at jeg har den slags oplevelser foran mig.

I morgen tager jeg nok til Santa Monica igen, men denne gang bliver det med Dorota, som er en ny au-pair ovre ved Jasons søster, som bor ved Venice Beach (som er næsten lige ved siden af Santa Monica beach). Det bliver dejligt at være sammen med nogen på min alder...

I dag har jeg haft rigeligt at se til forresten. Har selvfølgelig passet børnene, men også støvsuget over det hele, vasket gulv nedenunder og gjort badeværelserne rene. Det er egentlig min egen skyld at jeg havde så meget at gøre i dag... kunne bare ha' fordelt det over ugen, men det gik fint og jeg var ikke nær så udmattet som jeg var i sidste uge da jeg var færdig.

Humøret er ellers i top! Ser frem til weekenden... puha, i morgen er der kun 2 uger til Charlotte tager afsted med børnene. Ej, jeg klarer det nok. Mens hun er væk skal jeg jo ikke gøre rent etc og heller ikke passe børn. Det bliver lidt mærkeligt uden børnene i huset tror jeg.

Anyway, jeg vil fortsætte med at slappe af. Ha' en god weekend allesammen... og endnu en gang tillykke med de 12 år Maria! :D

Til slut kan i lige få et par billeder fra i dag - enjoy :) Der er 2 billeder fra poolen, et af huset jeg bor i, et af Jake (hunden) og et af Helena.






1 kommentar:

Rikke sagde ...

Ih hvor lyder det bare fantastisk :D - og det SER også helt fantastisk ud :)