torsdag den 23. april 2009

Optakt til ESC '09

You can take the girl away from Eurovision, but you can't take Eurovision away from the girl... eller noget ;)

Dem, der kender mig (hvilket jeg går ud fra folk, der læser dette gør) ved at jeg ELSKER Eurovision Song Contest (og Melodi Grand Prix og den svenske Melodifestivalen) og da jeg aldrig fik set det danske grand prix i år har jeg lidt dårlig samvittighed. Derfor har jeg besluttet mig for at følge med i "Inför Eurovision", som er et program det svenske SVT sender. Førud viste de også dette program på DR1 og da var der et nordisk råd, der gennemgik alle sange fra ESC (Eurovision Song Contest) og gav dem point. Nu har de droppet idéen om et nordisk råd, så nu er der bare 4 svenskere og én finlandssvensker. Der vil være 4 episoder, der hver varer en time og som sagt gennemgår hvert eneste lands bidrag til Eurovisionen i år.

Der vil være 20 bidrag i hver af de 2 semifinaler så de gennemgår 10 sange per afsnit. Mine "favoritter" af dem de viste denne gang var Armenien, Hviderrusland, Schweiz og Sverige. Desuden fandt jeg ud af at Andorra stiller op med en dansker... en af pigerne fra Me & My. Lidt sjovt. Men de får ikke min stemme. Men spørgsmålet er bare om nogen overhovedet gør det... jeg vil i hvert fald prøve at stemme en enkelt gang eller to fra mit danske nummer. Anyways - det svenske bidrag er forresten ret specielt... de har valgt en sang, der bedst kan beskrives som techno/pop/opera. Og egentlig ved jeg ikke om jeg skal hade eller elske den - for den er meget speciel. Hvad der gør det hele endnu mere mærkeligt er at titlen er "La Voix" og at hele omkvædet er på fransk (det skal dog noteres at det er i omkvædet der bliver sunget opera, så man kan alligevel ikke rigtig høre ordene).

Jeg havde jo personligt helst set at Alcazar havde vundet med Stay The Night. Men sådan blev det ikke.

Det var sådan set bare det jeg ville sige :) På mandag får i nok lidt at vide om afsnit nr 2.

Godnat ♥

Ingen kommentarer: