torsdag den 25. december 2008

En hyggelig juleaften

Nu er klokken blevet over 10 og gæsterne er taget hjem (Mia, Lotte og Ed, trillingerne og Christian). Det har været en rigtig hyggelig aften faktisk på trods af at jeg ikke har været sammen med familien (min egen altså), men samtidigt er jeg glad for at min næste jul bliver sammen med familien. Det var dejligt at se far, Maria, Jakob, Kaj og Jytte i webcam'et, men også mærkeligt. Jeg følte ligesom lidt at det var der, jeg burde ha' været, men istedet kunne jeg kun se det på webcam. Savner jer allesammen ekstra meget her i julen.

Med det sagt så var jeg virkelig glad for at Mia var her. Min partner in crime, som snakkede om andet end børn, køkkenting og anden husmorsnak som Charlotte og Lotte gjorde. Intet ondt mod dem, men deres samtaler er bare uden for min interessecirkel. Og dejligt med flæskesteg, brunkartofler, rødkål osv. Risalamande var der også, men Jason og Ed var dem der bedst ku' lide det. Mia og jeg tog hver vores lille portion... men guess what?! Jeg fik mandelen - eller en uåbnet pistacienød faktisk (lang historie) og vandt nogle franske chokoladetrøfler. Mmm. Det skal dog siges at vi kun var 6 "voksne", som var med til at spise det og at der var 2 "mandler". Men, men - en mandelgave er en mandelgave.

Tak for gaverne Jytte. Kan bruge det hele. Og bogen havde jeg sjovt nok lige talt med Mia om at jeg faktisk godt kunne tænke mig. Og tak mor for "Sort sti" - glæder mig til at læse den! Og igen tak farmor, Kaj og far for pengene, som jeg nok skal finde ud af at bruge! Af Jason og Charlotte fik jeg (udover vinterstøvlerne, som jeg fik på forskud før Big Bear-turen) et gavekort til en spa-behandling! Åh, hvor bli'r det lækkert at få massage.

I morgen skal vi holde amerikansk jul, men juleaften har nu altid været højdepunktet for mig. Selvom jeg nu også har holdt rigtig meget af vores julefrokoster 2. juledag. Men julen som sådan er jo teknisk set overstået nu. Og det føles mærkeligt - som det altid gør. Nu når man er blevet ældre går december så hurtigt og før man ved af det er den overstået.

Om en uge (og en dag) skal vi til at tage hul på et helt nyt år. Det bliver året hvor jeg får gæster herovre, men også året hvor jeg tager hjem og begynder mit "rigtige" liv. Mia tager også hjem i starten af marts, så det bliver mærkeligt ikke at skulle være sammen med hende længre. Men vi skal helt sikkert ses i Danmark også.

Men endnu en gang glædelig jul til jer alle. Håber i havde en dejlig dag og aften.

Kram fra mig

Ingen kommentarer: