tirsdag den 23. september 2008

En forfærdelig sygdom

Tidligere i dag læste jeg at tv-værten Kamilla Bech-Holten for nylig tabte sin kamp mod kræften.

Hver gang jeg hører om folk, der mister livet pga den frygtelige sygdom bliver jeg så trist. Der er ingen, der fortjener at skulle gå igennem det sygdomsforløb, som kræftpatienter gør og det skærer mig især i hjertet når når det er unge folk, som stadig havde det meste af livet foran sig der bliver ramt. Tilfældigvis faldt jeg også over denne her blog for nogle dage siden: http://www.jagefrisk.blogg.se/. Den handler, eller handlede, om en 20-årig piges kamp mod sygdommen. Hun har inspireret rigtig mange og har istedet for at fokusere på sygdommen tænkt positivt og ikke lade den gå ud over hendes livslyst. Men desværre endte hun også med at tabe kampen. Jeg kan græde bare ved tanken om det selvom jeg ikke kendte hende personligt på nogen måde. Men det er bare ikke fair!

Jeg ved godt at det er et tungt emne at tage op sådan en mandag aften, men jeg har bare brug for at lette hjertet. For det giver ingen mening for mig hvorfor ellers raske mennesker pludselig skal rammes af den sygdom. Der findes så mange sygdomme i verden, som man kan undgå hvis bare man er forsigtig, men kræft er ikke en af dem. Heldigvis KAN kræft jo kureres i mange tilfælde og det må man alligevel være taknemmelig over for. Og forhåbentlig finder nogen i fremtiden en kur eller vaccination, som gør at det ikke længere er en potentiel dødelig sygdom.

Jeg føler meget med dem, som har mistet en til den frygtelige sygdom. Kan ikke engang forestille mig hvor hårdt det må være for folk, der har det så tæt inde på livet.

Ingen kommentarer: