onsdag den 20. august 2008

Rutine og småting

Der kommer mere og mere rutine i hverdagen her og det kan jeg rigtig godt lide.

Ellers er der lige nogle ligegyldige små forskelligheder mellem at bo her og i Danmark jeg har lyst til at snakke om. En ting er maden... selvom jeg kun har været her i kort tid har jeg allerede fundet ud af at følgende madprodukter ikke findes her (medmindre man finder dem i en eller anden fancy specialforretning): rugbrød, torskerogn, remoulade, makrel i tomat, ristede løg, nougat, almindelig youghurt i kartoner og meget andet som jeg ikke kan komme i tanke om nu. I butikker, lige meget hvilken en det er, er folk meget sødere og imødekommende... man kan være sikker på at når man går ind i en tøjbutik, så får man et venligt "Hi! How are you?". Alting ER større OG billigere. På en rigtig stor del af maden står der enten "Fat-free" eller "Sugar-free", men hvor det i Danmark normalt betyder at det er sundt, så kan man godt tro om her. Hvis det er sugar-free betyder det ofte istedet at der er meget fedt (eller mange kalorier) i. Fedtfri betyder derfor ofte "fyldt med sukker". Oh well... ;)

Forresten købte jeg i går 2 rigtig fede Billabong bikinier til halv pris! Desuden fik jeg endelig købt Mamma Mia cd'en, som jeg allerede har hørt flere gange med Charlotte og ungerne - som også elsker den. Købte også 2 gaver med til Helena og Sebastian. Det var begge sådan nogle slags interaktive bøger... til Sebastian var det en med Cars og lysbilleder. Helena fik en med Disneys prinsesser som havde en ting der kan synge en masse forskellige børnesange. De blev rigtig glade for dem :)

Nu vil jeg smutte i seng.

Godnat <3

Ingen kommentarer: