tirsdag den 1. juli 2008

Hvornår føler du dig lykkelig?


Jeg har i noget tid gået og tænkt over hvad det egentlig er, der gør mig rigtig lykkelig. Altså ikke den slags lykke som man får når man lige har købt noget nyt tøj, får god mad osv - men hvad der får en til at føle at man lever et lykkeligt liv.

Og jo mere jeg tænker over det, jo mere bliver jeg enig med mig selv om, at det, som giver mig ægte lykke er:

Tryghed og frihed

Når jeg føler mig både tryg og fri så føler jeg mig virkelig lykkelig. Tryghed, for mig, er at vide at jeg har venner og familie, der holder af mig og vil hjælpe mig hvis noget går galt. Det er at vide hvad jeg vil have ud af mit liv og at have faste rammer - til en hvis grad. Frihed er at have en masse muligheder, at kunne være spontan, at springe ud i noget nyt.

Det er lykke for mig :)

Ingen kommentarer: